زر آهنگ

زر آهنگ, دانلود آهنگ جدید

زر آهنگ

زر آهنگ, دانلود آهنگ جدید

تگ دزدگیر
قیمت فرش سجاده ای کاشان
کاغذ سقفی
آموزش طرح توجیهی با کامفار
دکوراسیون رستوران
تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر
دوربین پارکینگ
خرید ساک مسافرتی
سیالیس طلایی
کارشناس خرید خودرو

جداساز مغناطیسی یا مگنت جدا کننده

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۵۶ ب.ظ
هنگام خرید از فروشگاه‌های مدرن و بزرگ به راحتی کالا را از روی قفسه‌های فروشگاه برمی‌دارید و مشخصات آن را خوانده و در صورت نیاز کالا را در سبد خرید خود قرار می‌دهید. در چنین فروشگاه‌هایی باید برای امنیت و جلوگیری از سرقت اجناس از سیستم امنیتی مناسب استفاده شود. امروزه اکثر فروشگاه‌های بزرگ از گیت‌های ضد سرقت فروشگاهی استفاده می‌کنند. این گیت‌ها در جلوی در خروجی قرار گرفته و اگر کالایی بدون مجوز خروج از گیت عبور کند با ارسال امواج تگ متصل به کالا، زنگ هشدار دستگاه به صدا در می‌آید. زمانی که کالا را خریداری کرده‌اید، هنگام خروج از فروشگاه، مسئول مربوطه برای جلوگیری از صدای آلارم دستگاه و به منظور مجوز خروج کالا با کمک جداساز آهنربایی که یکی از انواع مگنت‌های جداکننده است، تگ کالا را برداشته و به این ترتیب می‌توانید محصول مورد نظر خود را از فروشگاه خارج کنید. در ادامه مطلب در مورد جداساز مغناطیسی و گیت‌های فروشگاهی توضیحات بیشتری خواهیم داد.  

جداساز مغناطیسی یا مگنت جدا کننده

همانطور که توضیح داده شد در هایپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ لباس و… برای امنیت بیشتر و جلوگیری از سرقت کالا از گیت ضد سرقت فروشگاهی استفاده می‌شود. به همین منظور بر روی اجناس تگ یا لیبل قرار داده می‌شود. تگ و لیبل باید متناسب با نوع گیت و نیز محصول فروشگاه باشد. عموماً لیبل برای وسایل در اندازه‌های کوچک مناسب است که محلی برای اتصال تگ ندارند. تگ‌ها در اندازه‌های بزرگتر هستند و از دو قسمت بدنه و نگهدارنده تشکیل شده‌اند. تگ با کمک سوزن قفل خود به پارچه یا لباس متصل می‌شود و به این صورت اگر محصول از فروشگاه خارج شود و تگ هنوز به آن متصل باشد، امواج از تگ به دستگاه گیت فرستاده شده و صدای آلارم دستگاه شنیده خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق و در صورت خروج مجوزدار محصول برای جدا کردن تگ از کالا، دستگاه‌های متعددی به بازار ارائه شده‌اند که هرکدام تکنولوژی و عملکرد مخصوص خود را دارند. مگنت‌های جداکننده دارای قدرت‌های متفاوتی هستند که بر حسب واحد قدرت گاوس GAUSS محاسبه می‌شوند. طبیعتاً هر چه مقدار گاوس بیشتر باشد قدرت جداسازی نیز بیشتر خواهد بود. جداساز تگ‌ها عموما با هر نوع تگ سازگار بوده و عملکرد آنها به نوع تکنولوژی گیت ضد سرقت فروشگاهی نیز ارتباطی ندارد. در مگنت‌های جداکننده اصولا نوع فرکانس تگ تاثیری نداشته و روی هر نوع تگ RF یا AM می‌توان از آنها استفاده نمود. مگنت‌های جداکننده AM معروفتر هستند اما در نهایت تنها نکته قابل اهمیت در جداساز مغناطیسی یا دیگر مگنت‌های جدا کننده میزان قدرت آنها است.

جداساز مغناطیسی ایمن موج

جداساز تگ ایمن موج انواع متنوعی از تگ‌ها مانند: تگ صدفی، تگ گلفی، تگ دزدگیر مدادی و نیز انواع دیگر تگ در پوشاک، کفش، کیف و قطعات الکترونیکی را باز کرده و کاربرد وسیعی دارد. نحوه عملکرد دستگاه به این صورت است که آهنربای بسیار قوی این محصول در اطراف تگ قفل شده، میدان مغناطیسی قوی ایجاد می‌کند و منجر به غیر فعال شدن موقتی قفل سوزن تگ می‌گردد. در این حالت می‌توان دو بخش سنسور و سوزن قفل شونده را از هم جدا نمود. جداساز مغناطیسی ایمن موج به برق و باتری نیازی نداشته و معیار اندازه گیری قدرت آن گاوس است که واحد اندازه گیری قدرت مغناطیسی آهنربا بوده و به صورت GS نشان داده می‌شود. در میان محصولات موجود در بازار این مقدار بین ۸ هزار تا ۱۵ هزار گاوس است. کاربرد جداساز مغناطیسی ایمن موج برای جداسازی انواع تگ‌های دزدگیر سوزنی بوده و دارای قدرت میدان مغناطیسی 10000 گاوس است. این نوع جداساز مغناطیسی برای جدا سازی انواع مختلف تگ‌های ضد سرقت کلاس AM مناسب است و استفاده بسیار آسانی دارد. این محصول امکان اتصال روی کانتر فروش را به وسیله محصول Detacher Locker داشته که برای پیشگیری از سرقت آن را بسیار مناسب کرده است.

تگ ضد سرقت صدفی یا تگ شل

در بسیاری از فروشگاه‌های امروزی و مدرن دسترسی به کالا برای مشتریان آسان بوده آنها می‌توانند کالای مورد نظر خود را از نزدیک دیده و یا آن را برداشته و با دیگر محصولات مقایسه کنند. در این حالت برای امنیت فروشگاه و جلوگیری از سرقت‌های احتمالی باید دستگاه‌های امنیتی و ضد سرقت به کار برده شود. به همین جهت امروزه اکثر فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌های بزرگ از گیت‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند. عملکرد گیت فروشگاهی با تگ یا لیبل که به کالا متصل شده است، کامل می‌شود و در حقیقت تگ یا لیبل اجزای اصلی آن هستند. تگ شل یکی از انواع پر کاربرد تگ برای فروشگاه‌ها بوده که حساسیت بسیار بالایی دارد و در صورت سرقت کالا و خروج آن از فروشگاه، آلارم گیت به صدا درآمده و سرقت را اعلام می‌کند.   [caption id="attachment_1161" align="alignnone" width="1350"] گیت فروشگاهی-دزدگیرپوشاک-دزدگیرموبایل- تگ دزدگیر-لیبل ضدسرقت-گیت ضدسرقت[/caption]

انواع گیت فروشگاهی

همانطور که توضیح داده شد سیستم‌های ضد سرقت فروشگاهی بر اساس نوع تکنولوژی استفاده شده در آنها تقسیم بندی می‌شوند. در تکنولوژی گیت فروشگاهی از امواج مغناطیسی یا رادیویی استفاده شده که بر مبنای نوع امواج به کار رفته، آنها را به سه دسته تقسیم می‌کنند.  

گیت فروشگاهیRF

این نوع گیت از امواج رادیویی برای شناسایی تگ استفاده می‌کند و با توجه به محدوده‌ای که می‌تواند پوشش دهد، خود به سه دسته تقسیم می‌گردد. گیت فروشگاهی RF دارای معایبی نیز بوده که از آن جمله می‌توان به تداخل با دیگر امواج رادیویی اشاره نمود که این مسئله مشکلاتی را برای فروشگاه ایجاد می‌کند.  

گیت فروشگاهی EM

این گیت به علت اندازه بزرگ و پوشش دهی کم کاربرد زیادی نداشته و صاحبان فروشگاه‌ها زیاد از آن استفاده نمی‌کنند.  

گیت فروشگاهی AM

گیت فروشگاهی AM به دلیل آنکه از امواج مغناطیسی و صوتی در تکنولوژی آن استفاده شده است، بسیار حساس بوده و کمترین خطا را در میان سیستم‌های دزدگیر فروشگاهی دارد. این نوع گیت فضای زیادی را پوشش داده و فرکانس ۵۸ کیلوهرتز دارد و همچنین دارای سیستم عدم تداخل با دیگر امواج بوده که از مزیت‌های آن به حساب می‌آید. گیت فروشگاهی AM با انواع تگ و لیبل نیز سازگار است.  

تگ صدفی

با توجه به توضیحاتی که داده شد، تگ یکی از اجزای اصلی گیت فروشگاهی بوده و به اجناس داخل فروشگاه متصل می‌گردد. هر کالا تنگ و یا لیبل خاص خود را دارد و باید متناسب با کالای مورد نظر انتخاب شوند. تگ دارای دو قسمت بدنه و نگهدارنده بوده و استحکام بیشتری نسبت به لیبل دارد. تگ‌ها توسط دستگاه جدا کننده از کالا جدا می‌شوند و می‌توان بارها از آنها استفاده نمود. تگ صدفی همانطور که از اسمش مشخص است به شکل صدف بوده و عموما به رنگ مشکی است. این نوع تگ به نام‌های تگ شل، تگ گرد و تگ DOME نیز شناخته می‌شود و برای محافظت از پوشاک استفاده می‌گردد. دزدگیرهای فروشگاهی باز سیستم RF یا AM می‌توانند از تگ صدفی استفاده کنند. تگ صدفی AM دارای امواج مغناطیسی بوده و فرکانس ۵۸ کیلوهرتز دارد.. تگ شل توسط فروشگاه ایمن موج در بسته‌های ۱۰۰ و ۵۰۰ عددی ارائه می‌شود و برای انواع پوشاک کاربرد دارد. تگ صدفی RF دارای فرکانس کاری 8.2 مگاهرتز است و در بسته‌های 100 و 500 عددی توسط فروشگاهایمن موج عرضه می‌گردد. لوگوی شرکت ایمن موج روی بدنه تگ وجود دارد تا اطمینان خاطری برای خریدار در جهت کیفیت بالای عملکرد تگ و تضمین آن باشد.   تگ-بندی-تگ-ضد-سرقت-لوازم-خانگی-پوشاک-ساعت-تگ-دزدگیر-اسباب-بازی یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت در فروشگاه‌ها، بهره‌گیری از سیستم ضد سرقت است که از آن تحت عنوان گیت فروشگاهی و یا دزدگیر فروشگاهی نیز یاد می‌شود. این سیستم شامل سه بخش اصلی است که عبارتند از: گیت دزدگیر، تگ یا لیبل، جداکننده مخصوص. با توجه به نوع محصولی که در فروشگاه به فروش می‌رسد، انواع تگ و لیبل تولید و عرضه می‌شوند. یکی از پرکاربردترین انواع تگ دزدگیر را می‌توان تگ پنسیل دانست، چرا که این تگ وزن بسیار سبکی دارد و تقریبا برای انواع محصولات قابل استفاده خواهد بود. شکل ظاهری تگ مدادی شبیه به چکش است و سایز کوچکی دارد. به این تگ، پنسیل یا قلمی نیز می‌گویند. جنس تگ مدادی از پلاستیک فشرده است و به گونه‌ای ساخته می‌شود که در برابر ضربه مقاوم باشد و خاصیت خود را از دست ندهد.  

کاربرد تگ مدادی

تگ مدادی به علت این‌که حالت باریکی دارد برای انواع اجناس فروشگاهی قابل استفاده است. در حقیقت از تگ پنسیل می‌توان برای جلوگیری از سرقت محصولاتی نظیر: انواع پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، لوازم خانگی، زیورآلات، لوازم الکترونیکی و…بهره برد. این تگ با طراحی ویژه‌ای که دارد برای انواع پارچه‌های سنگین مثل جین مناسب بوده و علاوه بر این قابلیت نصب بر روی پارچه‌های ظریف یا حریر که در لباس‌های مجلسی کاربرد دارند را نیز دارد. از تگ ضد سرقت مدادی، به وسیله بند لنیارد می‌توان برای محافظت از وسایل دسته دار و یا ابزار فلزی نیز استفاده کرد. به طور کلی می‌توان گفت تگ مدادی در فروشگاه‌های گوناگون برای ممانعت از سرقت اجناس مختلف کاربرد دارد.

اهمیت استفاده از تگ مدادی

در واقع بدون استفاده از سیستم دزدگیر فروشگاهی کنترل خروج کالا از فروشگاه بسیار دشوار خواهد بود. با نصب تگ بر روی اجناس از عبور بی مجوز آن جلوگیری می‌شود انواع تگ امروزه با هدف حفظ اجناس فروشگاهی از سرقت تولید می‌شوند. تگ مدادی با گیرایی بالایی که دارد، روشی ایده‌آل برای محافظت از محصولات است. این مدل تگ با فرکانس AM بسیار قدرتمند عمل می‌کند و به فروشندگان این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از خروج کالا و سرقت آن، به امورات مشتریان رسیدگی کنند. تگ مدادی می‌تواند از وسایل لوکس و گران‌قیمت محافظت کند. سرقت کالاهای لوکس مثل زیور آلات گاهی سبب ضررهای جبران ناپذیری می‌شود. از آن‌جایی که میزان حساسیت و گیرایی تگ مدادی بسیار بالاست، بنابراین هنگام عبور از گیت فورا آژیر گیت را به صدا در آورده و خروج کالا از فروشگاه هشدار داده می‌شود. استفاده از تگ مدادی از آن جهت حائز اهمیت است که قدرتمندانه از سرقت جلوگیری کرده و تنها توسط مگنت جداکننده مخصوص قابل باز شدن است. این محصول که شباهت زیادی به مداد دارد، با کیفیت عالی تولید شده و لذا دور ضخیم سیم پیچ داشته و جوابدهی آن کاملا ایده‌آل است.

برچسب امنیتی و ضد سرقت فروشگاهی

تکنولوژی‌های متفاوتی برای گیت‌های فروشگاهی وجود دارد و بر همین اساس آنها را تقسیم بندی کرده و در سه گروه جای می‌دهند. هرکدام از انواع برچسب امنیتی بر حسب نوع تکنولوژی به کار برده شده در آنها، کیفیت و کارایی متفاوتی دارند. همچنین گیت‌های فروشگاهی خود بر حسب تعداد آنتن متفاوت بوده و با توجه به نیاز فروشگاه و بزرگ بودن آن انتخاب می‌گردند. در سیستم دزدگیر فروشگاهی تکنولوژی RFID به کار برده شده که فرکانس رادیویی بین تگ و دستگاه برقرار می‌کند و به این صورت اطلاعات میان سیستم دزدگیر فروشگاهی و تگ تبادل می‌شود. آنتن گیت فروشگاه برد الکترونیکی فرستنده و گیرنده امواج دارد و اطلاعات تگ را از طریق فرکانس ارسال شده توسط آن، شناسایی می‌کند. زمانی که تگ به کالا متصل باشد و از گیت فروشگاه بگذرد، امواج صادر شده از تگ توسط دستگاه دریافت می‌شود و زنگ هشدار به صدا در می‌آید و به این ترتیب از سرقت کالا جلوگیری می‌کند. تگ-بندی-تگ-ضد-سرقت-لوازم-خانگی-پوشاک-ساعت

تگ مدادی ایمن موج

تگ مدادی ایمن موج به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر کیفیت عالی، سبک و باریک بوده و لذا چنان‌چه از آن بر روی پوشاک استفاده شود، هنگام پرو هیچ گونه مشکلی به وجود نخواهد آورد. یکی از مشکلات پارچه‌های نازک برای نصب تگ، آسیب به بافت پارچه است که حتی گاهی سبب پارگی آن نیز می شود. تگ مدادی به خوبی بر روی پارچه‌های ظریف و حساس فیکس می‌شود و از آن‌ها به خوبی محافظت می‌کند. این محصول شگفت انگیز از ایمن موج، طراحی مدرن و زیبایی دارد و در سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری موجود است و لوگوی ایمن موج نیز بر روی تک تک آن‌ها درج شده است.
  • Saeed Ds

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی