زر آهنگ

زر آهنگ, دانلود آهنگ جدید

زر آهنگ

زر آهنگ, دانلود آهنگ جدید

تگ دزدگیر
قیمت فرش سجاده ای کاشان
کاغذ سقفی
آموزش طرح توجیهی با کامفار
دکوراسیون رستوران
تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر
دوربین پارکینگ
خرید ساک مسافرتی
سیالیس طلایی
کارشناس خرید خودرو

انواع سرامیک

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۵۷ ب.ظ
کاشی سرامیکی بی شک رایج ترین پوشش مورد استفاده در هنر معماری و تزئین اماکن مسکونی و تجاری محسوب می شود و می توان گفت که یکی دیگر از پرکار بردترین مصالحی که در ساختمان‌ سازی و تعمیرات ساختمان از آن استفاده می ‌شود کاشی و نصب سرامیک است که این سرامیک دارای انواع مختلفی می باشد که در قسمت‌ های مختلف یک ساختمان مثل آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، حیاط، پارکینگ و حتی نمای ساختمان، گلخانه و حوض‌های تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا اصلی ترین مواد تشکیل دهنده ی سرامیک خاک رس می باشد و با توجه به مقاومتی که سرامیک در برابر دمای بسیار بالا و پایین دارد می توان گفت که این نوع پوشش کف و دیوار از مقاوم ترین پوشش ها است.

انواع سرامیک

اگر بخواهیم که درباره انواع سرامیک ها بگوییم ابتدا باید بگوییم که در نصب سرامیک سرامیک ها در جنس، طرح، رنگ و قیمت متنوع هستند. سرامیک ‌ها می ‌توانند لعاب‌دار یا بدون لعاب باشند. با توجه به کاربرد هایی که دارند سرامیک‌ ها در ابعاد متنوعی به اشکال مربع یا مستطیل ساخته می ‌شوند و ضخامت آن‌ ها نیز متغیر است. همچنین سرامیک‌ ها با اشکال و ابعاد مناسبی برای قرنیز و گوشه‌ ها نیز تهیه می‌ شوند. سرامیک گرانیتی و سرامیک موزائیکی نیز از شاخص‌ترین نوع سرامیک ها می‌باشند. درباره ی سرامیک‌ های موزاییکی باید بگوییم که این نوع سرامیک در نقش‌ ها و رنگ‌ های متنوع و با ضخامت چند میلی ‌متر ساخته‌ شده و با ورقه ‌ای از کاغذ کرافت چسب‌ دار به‌ اندازه ۳۰۰×۶۰۰ میلی ‌متر، پهلوی یکدیگر قرار داده‌ شده ‌اند. و از شاخص ترین نوع سرامیک می توان به سرامیک گرانیتی اشاره داشت که این نوع سرامیک از ترکیب خاک رس با ویژگی‌های مشخص و در طی مراحل پخت با افزودن رنگ‌ دانه طرح و رنگ مطلوب تهیه می شود. از آنجا که این محصول فاقد لعاب می باشد برای شیشه ‌ای و براق نمودن آن را پولیش می ‌دهند.
نصب سرامیک

کاربرد سرامیک

با توجه به طرح و رنگ سرامیک ها ممکن است که در انتخاب آن افراد دچار سردرگمی شوند. بیشترین کاربرد کاشی ها و سرامیک ها برای نصب در دیوارها برای حفظ بهداشت بیشتر و در آشپزخانه به خاطر محافظت در برابر رطوبت، محیط‌های بهداشتی و سرویس های حمام و دستشویی می باشد. پس همان طور که گفتیم بیشترین کاربرد سرامیک استفاده در فضا های مرطوب در بخش های مسکونی، بهداشتی، خدماتی… است و با توجه به تنوع در مقاومت لعاب از برخی سرامیک ها در محیط ‌های شیمیایی مختلف و فضاهایی مانند کارخانه ‌ها و یا آزمایشگاه‌ ها، به عنوان یکی از مهم‌ ترین مصالح مورد مصرف می باشد.

بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون منزل

در مورد بازسازی منزل | بازسازی ساختمان | تعمیرات ساختمان | بازسازی داخلی ساختمان بیشتر بدانیم . تغییر دکوراسیون منزل موضوعی است که ممکن است در طول زندگی به فکر هر شخص خطور کند. دلایلی از قبیل فرسودگی خانه، قدیمی بودن دکوراسیون، تغییر سلیقه‌ها در مرور زمان، به وجود آمدن تنوع مصالح استفاده شده در خانه‌ها، تغییر سبک زندگی، افزایش جمعیت خانواده، و … دلایلی هستند که انگیزه‌ی بازسازی منزل را در افراد به وجود می‌آورند. بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل و میزان آن می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود که برای هر ساختمان متفاوت است. افراد ممکن است فقط به تغییر دکوراسیون و بازسازی داخلی ساختمانبسنده کنند، پارتیشن‌یندی داخلی و اتاق‌ها را تغییر دهند، نمای خارجی ساختمان را عوض کنند، ظرفیت ساختمان را افزایش دهند، نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی را تغییر دهند، کاربری ساختمان را تغییر دهند و … میزان بودجه‌ی افراد، میزان خرابی منزل، فرهنگ و تفکر افراد، نوع مالکیت منزل، افزایش جمعیت خانواده و این چنین مسائل، در نوع بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون منزل تأثیرگذار هستند.

نوسازی ساختمان و ارتباط با فرهنگ ایرانی

بازسازی یا نوسازی از قدیم با فرهنگ کشورمان عجین شده و سابقه‌ای طولانی در فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییر دکوراسیون منزل و تعمیرات ساختمان از عصر ایران باستان کاری مرسوم بوده است و از نشانه‌های این عمل می‌توان به سنت خانه تکانی اشاره کرد که هرساله انجام می‌شود که ریشه در آداب و رسوم زمان قدیم دارد. با گسترش شهرها و تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت ساختمان‌ها عمل بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته است به طوری که در شهرهای مختلف شاهد مواردی هستیم که خانه‌های کوچک و بزرگ و حتی ساختمان‌های بزرگ شهر را تخریب نموده و مجدداً ساخته می‌شوند. همچنین معمولاً مشاهده می‌شود که بازسازی داخلی ساختمان نیز بنا به کاربری ساختمان توسط افراد تغییر می‌کند. این بازسازی داخلی ساختمان تنها منحصر به ساختمان‌های مسکونی نبوده و در ساختمان‌های اداری، مدارس، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است به طوری که هر سازمان یا مرکزی با توجه به نوع کاربری خود دست به بازسازی داخلی ساختمان می‌نماید.

تکنولوژی و تعمیرات ساختمان در بازسازی ساختمان

از آنجایی که تکنولوژی ساخت ساختمان‌ها و مصالح به کار برده شده نسبت به گذشته در بازسازی ساختمان پیشرفت بسیاری داشته است لذا ایجاب می‌کند که کاربازسازی منزل و تعمیر ساختمان نیز نیاز به تخصص و فنون خاصی داشته باشد. همچنین مسئله‌ی گسترش فرهنگ‌ها و زندگی افراد با سلایق و فرهنگ متفاوت در کنار هم باعث شده است تا بازسازی داخلی ساختمان نیز به افراد متخصص نیاز پیدا کند تا بازسازی را مناسب با نیاز افراد، سلیقه‌ها، سبک زندگی، فرهنگ‌ها و … انجام دهد. در زمینه‌ی فعالیت‌های بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون منزل کشور آمریکا را می‌توان مثال زد که بسیاری از خانه‌ها از جنس چوب یا ترمووود هستند، لذا سالانه هزینه‌ی زیادی صرف جلوگیری از خوردگی چوب توسط موریانه‌ها می‌شود که این هزینه‌های قابل توجه جزء هزینه‌های تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل به حساب می‌آید.  
ابزار
با توجه به رشد سریع شهر‌ها و افزایش مهاجرت به شهرها و شهرهای بزرگ و افزایش ساخت و ساز در چند دهه‌ی گذشته، نیاز به بازسازی منزل و بازسازی داخلی ساختمان بسیار محسوس می‌باشد. همچنین تغییر دکوراسیون منزل نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. علاوه بر موارد ذکر شده، مواردی نیز مشاهده می‌شود که ساختمان‌هایی که توسط افرادی سودجو ساخته و به مشتری تحویل داده می‌شود معمولاً دارای طول عمر کمتری نسبت به آنچه از ساختمان مورد انتظار است می‌باشد لذا این مسئله باعث می‌شود که تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی ساختمان نیاز اساسی و مبرم این نوع بناها باشد و مالکان به ناچار دنبال تعمیرات ساختمان و بازسازی داخلی ساختمان خواهند بود.
اگر از لحاظ اقتصادی به مسئله‌ی تعمیرات ساختمان و تغییر دکوراسیون داخلی منزل نگاه شود معمولاً نتیجه‌گیری می‌شود که هزینه‌ی بازسازی منزل و یا بازسازی داخلی ساختمان نسبت به هزینه‌ی ساخت ساختمان جدید به طور چشم‌گیری کمتر خواهد بود. همچنین سازمان‌ها و مراکز نیز که اغلب به طور اجاره‌ای از ساختمان‌ها استفاده می‌کنند برای آن‌ها تعمیرات ساختمان به‌صرفه‌تر می‌باشد. کلیه‌ی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد سبب می‌شود تا افراد و مالکان ساختمان‌ها اقدام به بازسازی داخلی ساختمان یا تعمیرات ساختمان نمایند. در مواقعی که کار بازسازی در حد تغییر دکوراسیون و تغییرات جزئی باشد معمولاً افراد با توجه به سلایق خود این کار را انجام می‌دهند ولی در مواردی که ساختمان نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد منطقی است که این کار به دست افراد متخصص انجام شود. لذا با توجه به نیاز افراد به این خدمات و از آنجایی کهتغییر دکوراسیون منزل امری تخصصی می‌باشد مراکز مختلفی جهت ارائه‌ی خدمات تعمیرات ساختمان و بازسازی داخلی ساختمان وجود دارند. فعالیت‌های بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان به تخصص‌هایی ازجمله مطالعات سازه‌ای، معماری، طراحی دکوراسیون، تاسیسات نیاز دارد که باید توسط متخصصین و افراد با تجربه در این زمینه صورت پذیرد، تا در ضمن اینکه کاری مورد اعتماد و مستحکم تحویل نمایند، از لحاظ هزینه نیز مناسب باشد. بنابراین قبل از شروع بتغییر دکوراسیون منزل یا تعمیرات ساختمان و یا حتی بازسازی داخلی ساختمان، انتخاب مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند بسیار اهمیت دارد. با توجه به مطالب فوق‌الذکر این سوال مطرح می‌شود که بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان چه مراحلی دارد. در ادامه در مورد شکل کلی مراحل آن بحث شده است. در ادامه مراحل کلی بازسازی منزل و بازسازی داخلی ساختمان به صورت ذیل لیست شده و سپس در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه شده است. مراحل تغییر دکوراسیون منزل یا بازسازی داخلی ساختمان
  • انتخاب مرکز تعمیرات ساختمان و مشاوره با آن‌ها
  • تخریب اصولی توسط مهندسین و با ابزار مناسب
  • ساخت اصولی و توجه به نیازهای ساختمان و افراد ساکن
  • انتخاب سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه‌ی مطبوع
  • پوشش دیوارها، سقف
  • نورپردازی
  • کف‌سازی، کاشی و سرامیک
  • رنگ‌آمیزی دیوارها
  • نمای خارجی ساختمان
  • دکوراسیون داخلی و چیدمان
  • بازسازی منزل

    انتخاب مرکز تعمیرات ساختمان و مشاوره با آن‌ها

    قبل از شروع هر چیز باید اطلاعاتی جامع در مورد وضعیت ساختمان از قبیل نوع مصالح به کار رفته، قدمت ساختمان، سیستم تأسیساتی، ضوابط و قوانین شهرسازی منطقه جمع‌آوری شود. سپس به این پرسش پاسخ داده شود که آیا بازسازی داخلی ساختمان یا تعمیرات ساختمان در مورد منزل شما امکان‌پذیر است یا خیر؟ و یا آیا این کار مقرون به‌صرفه می‌باشد یا خیر؟ برای مثال برای حالتی که اسکلت ساختمان فرسوده شده باشد و یا سقف آن بسیار قدیمی باشد ممکن است تغییر دکوراسیون منزل کار اشتباهی باشد و یا حتی ممکن است تلفات جانی داشته باشد. چرا که ساختمان‌های قدیمی ممکن است در برابر زلزله اصلاً مقاوم نبوده و هزینه کردن برای تعمیرات آن اصلاً صرفه‌ی اقتصادی نداشته باشد و یا حتی ممکن است ساختمان بسیار ضعیف بوده و در برابر مراحل بازسازی دوام نیاورد. لذا تصمیم‌گیری در مورد تعمیرات ساختمان و یا حتی بازسازی داخلی ساختمانتصمیمی بسیار مهم و حیاتی می‌باشد چرا که تصمیمات اشتباه در این زمینه ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری به بار آورد. لذا مشاوره با متخصصین در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

    تخریب اصولی در تعمیرات منزل توسط مهندسین و با ابزار مناسب

    برخلاف این تصور که تخریب ساختمان جهت آماده‌سازی برای تعمیرات ساختمان کاری آسان است، اما باید توجه داشت که این مرحله از کار بسیار پرخطر بوده و عدم احتیاط لازم در انجام این امور ممکن است آسیب جدی به ساختمان وارد کرده و علاوه بر افزایش هزینه‌های تعمیر، خطرات جانی نیز به همراه داشته باشد. با توجه به گزارشات، اکثر حوادث ساختمانی در امریکا در مرحله‌ی تخریب رخ داده است. لذا با توجه به حساسیت کار لازم است این عمل توسط مهندسین و متخصصین با تجربه صورت گیرد تا خطرات ناشی از آن به حداقل برسد. همچنین اتفاقاتی در این زمینه مشاهده شده است که عدم دقت و بی‌تجربگی عوامل تخریب تلفات جانی به همراه داشته و علاوه بر پرداخت دیه‌های سنگین و توقف و تأخیر پروژه، مصیبت‌های غیر قابل جبرانی به خانواده‌ها وارد کرده است. برای جلوگیری از وقوع این نوع خطرات لازم است در انتخاب مهندسین و عوامل اجرایی بسیار محتاطانه عمل نماییم تا انجام کار کاملاً اصولی انجام شود تا علاوه بر به حداقل رساندن خطرات در مرحله‌ی تخریب، استحکام بنا پس از انجام کار نیز در حد استاندارد و قابل قبول باشد.

    ساخت اصولی و توجه به نیازهای ساختمان و افراد ساکن در بازسازی

    به دلیل اینکه بازسازی داخلی ساختمان و یا تعمیرات ساختمان کاری زمان‌بر و پرهزینه است لذا نمی‌توان این کار را به طور مکرر انجام داد. در این جا این حقیقت روشن می‌شود که مهم‌ترین مسئله در مرحله‌ی ساخت، توجه به نیاز افراد و ساکنان ساختمان می‌باشد به طوری که پس از اتمام کار نیازهای افراد برطرف شده و رضایت آن‌ها جلب شود. پس ابتدا باید به این پرسش‌ها پاسخ داده شود که مشتری دقیقاً چه نیازهایی دارد؟ چه مواردی باعث ناراحتی آن‌ها شده است که تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل گرفته‌اند؟ آیا از پارتیشن‌بندی قبلی دیوارها رضایت دارد یا تغییرات جدید در آن مورد نظر مشتری است؟ از میزان عایق بودن دیوارها رضایت دارد یا خیر؟ مدل آشپزخانه چگونه باشد؟ سیستم‌های تأسیساتی مناسب هستند یا با گزینه‌های مناسب‌تر باید جایگزین شوند؟ و …. پس از بررسی موارد ذکر شده تیم تعمیرات ساختمان در مورد امکان اجرای این طرح‌ها تصمیم‌گیری کرده و نتیجه را به اطلاع مشتری می‌رسانند و با تخمین هزینه تصمیم نهایی را می‌گیرند به طوری که کار انجام شده هم از لحاظ استحکام بنا مورد اطمینان بوده و هم نظر مشتری را جلب نماید.
    بازسازی ساختمان

    انتخاب سیستم گرمایش و سرمایش و تهویه‌ی مطبوع در بازسازی منزل

    با توجه تنوع وسایل سرمایش و گرمایش و میزان دسترسی افراد به انواع منابع انرژی در محل ساختمان ممکن است مشتری تصمیم به تغییر نوع تاسیسات سرمایش و گرمایش استفاده شده در ساختمان بگیرد. لذا این سوال مطرح می‌شود که چه سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده شود. آیا چیلر و موتورخانه انتخاب شود؟ آیا پکیج گرمایشی و اسپیلت گزینه‌ی بهتری است؟ کولر آبی و شوفاژ چطور؟ و کلی سؤالات دیگر. همچنین این سوال نیز مطرح است که در فرآیند تغییر دکوراسیون منزل و تعمیرات ساختمان کدام یک از این موارد قابل اجرا است. جهت ارتقاء ایمنی ساختمان نیز ممکن است مشتری نوع دیگری از سیستم گرمایش و سرمایش را انتخاب کند که این کار می‌تواند خود انگیزه‌ی بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان باشد. در این انتخاب مناسب‌ترین گزینه افراد باید پارامترهایی از قبیل سطح آسایش مورد نظر، سهولت نصب، قیمت تجهیزات، هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری، امکان کنترل سیستم به طور نقطه‌ای یا مستقل بودن واحدها، طول عمر، محدودیت اقلیمی و … را در نظر داشته باشند.

    پوشش دیوارها، سقف در تعمیرات داخلی ساختمان

    در بحث بازسازی ساختمان، پس از اتمام مرحله‌ی ساخت، لازم است تا دیوارها و سقف را با پوشش سقف کاذب کنافی پوشش داده شوند. برای پوشش دیوارها مصالح مختلفی وجود دارد از قبیل گچ، انواع رنگ‌ها، کاغذهای دیواری و … که با توجه به قیمت آن‌ها و سلیقه‌ی مشتری مصالح انتخاب می‌شوند. برای پوشش سقف و سقف کاذب نیز گزینه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌تواند در تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی داخلی ساختمان استفاده شوند که با توجه به نیاز مشتری انتخاب می‌شود. لازم به ذکر است که پوشش دیوارها و سقف علاوه بر زیبایی، در استحکام و میزان عایق بودن ساختمان نیز تأثیر بگذارد، لذا انتخاب نوع پوشش دیوارها و سقف اهمیت بسزایی پیدا می‌کند که مشتری باید در انتخاب آن‌ها پارامترهایی دیگری را نیز مد نظر داشته باشد.
  • Saeed Ds

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی