زر آهنگ

زر آهنگ, دانلود آهنگ جدید

زر آهنگ

زر آهنگ, دانلود آهنگ جدید

تگ دزدگیر
قیمت فرش سجاده ای کاشان
کاغذ سقفی
آموزش طرح توجیهی با کامفار
دکوراسیون رستوران
تعمیر ماشین لباسشویی فریجیدر
دوربین پارکینگ
خرید ساک مسافرتی
سیالیس طلایی
کارشناس خرید خودرو

تهیه فایل کامفار برای پروژه ها

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۵۶ ب.ظ

تهیه فایل کامفار برای پروژه ها

نرم افزار کامفار یکی از پراعتبارترین نرم افزارهای تحلیلی و درحقیقت یک مدل رایانه ای با هدف تحلیل و امکان سنجی در حوزه های فنی، اقتصادی و مالی می باشد و به جهت تحلیل طرح های کشاورزی، صنعتی، تجاری و معدنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مدل اصلی مورد استفاده در نرم افزار کامفار، زبانهای پاسکال و C هستند که از معتبرترین و پرکاربرد ترین زبانهای برنامه نویسی محسوب می شوند و میتوان حجم آن را قریب به ۵۰۰۰ خط در نظر گرفت. از جمله مشکلات مربوط به سرمایه گذاری، وجود ایده های متفاوت بود که نیاز به تصمیم گیری صحیح داشت. از طرفی شاخص های ارزیابی زیادی وجود داشتند که محاسبات را پیچیده کرده و سبب ایجاد ابهام در پیش بینی نتایج می شد. یکی از مشکلات پیش رو در این رابطه، وجود دو نگرش متفاوت مرتبط با طرح بود که موجب اقتصادی شدن طرح از یک نقطه نظر و غیر اقتصادی شدن آن از نقطه نظری دیگر بود. از این رو کمیته ای جهت حل مشکلات موجود تشکیل گردید که هدف آن استاندارد سازی داده ها به کمک آنالیز و تحلیل اقتصادی پروژه ها بود و نهایتا منجر به معرفی نرم افزار کامفار جهت تسریع در انجام پروژه ها گردید. تهیه فایل کامفار برای پروژه ها این امکان را فراهم می سازد که سرمایه گذاران و کار آفرینان بتوانند همزمان از چندین پارامتر استفاده کنند. از دیگر مزایای تهیه فایل کامفار برای پروژه ها، میتوان به استانداردسازی تعاریف و محاسبات به کمک این نرم افزار اشاره کرد. با استفاده از تهیه فایل کامفار برای پروژه ها میتوان درآمدها و هزینه های پروژه ها را به راحتی پیش بینی کرد و توجیه پذیری و یا قابل اجرا بودن طرح را قبل از بهره برداری مشخص نمود. به عبارت دیگر، تهیه فایل کامفار برای پروژه ها امکان تغییر پارامترهای ورودی سیستم را در حوزه های مالی و اقتصادی فراهم ساخته و در نهایت شاخص های مالی و تحلیلی آن را ارزیابی میکند. از آنجا که اجرای برنامه های تحقیقاتی همواره با سؤال های متعددی همراه بوده لذا تهیه فایل کامفار برای پروژه ها راه حل مناسبی جهت ارزیابی شاخص های مالی و در نتیجه اجرایی بودن طرح هاست. در واقع هدف از تهیه ی فایل کامفار برای پروژه ها، بررسی طرح های تحقیقاتی، محاسبه ی گزارش های مالی و اقتصادی، تسهیل سازماندهی و زمان بندی مراحل بهره برداری با کمک این نرم افزار که به عنوان یک برنامه ی رایانه ای عمل میکند، می باشد. در نهایت نتایج بدست آمده، نمایانگر محدودیت یا عدم محدودیت بودجه ی اقتصادی مدیران و سازمان های اجرایی می باشد.
تجزیه-و-تحلیل-داده-ها-با-نرم افزار-کامفار-کامفار-پرو
ورودی ها و خروجی های نرم افزار کامفار نرم افزار کامفار همچون هر نرم افزار محاسباتی نیازمند یک سری ورودی هاست تا بتواند خروجی مناسبی جهت تصمیم گیری مدیران و سازمان مجری ارائه دهد. از جمله ورودی های این نرم افزار میتوان به هزینه های دائم سرمایه گذاری شامل خرید مسکن، خودرو، زمین و …، واحدهای ارزی داخلی و خارجی، هزینه های تولید از جمله تهیه ی مواد خام، انرژی، هزینه ی تبلیغات و …، هزینه ی تولید محصولات، توضیح پروژه و … اشاره کرد. تهیه فایل کامفار برای پروژه ها این قابلیت را دارد که به کمک آنالیز و تجزیه و تحلیل ورودی های سیستم، خروجی کامفار از جمله: محاسبه ی سرمایه گذاری ثابت، تعیین سود و زیان پروژه، محاسبه ی قیمت نهایی به همراه تفکیک هزینه ها و محاسبه ی سرمایه ی درحال گردش را در اختیار کاربران قرار دهد. لازم به ذکر است که تهیه فایل کامفار برای پروژه ها تنها شامل موارد فوق نمی شود بلکه کاربردهای گسترده تری دارد و ذکر این موارد صرفا جهت آشنایی کاربران با نرم افزار حاضر است.  

مزایای تهیه فایل کامفار برای پروژه ها

تهیه فایل کامفار برای پروژه ها، مشکلات عدیده ی همراه با طرح ها را برطرف نموده است؛ لذا نرم افزار نام برده شده قادر است تجزیه و تحلیل های اقتصادی و مالی را با سرعت بیشتر و خطای کمتری انجام دهد. پیش از تدوین این نرم افزار، مدیران به منظور جلوگیری از تغییر نتایج ناچار بودند که از چندین تحلیل گر استفاده کنند که این امر سبب افزایش هزینه ها می شد. اکنون تهیه فایل کامفار برای پروژه ها این امکان را فراهم می سازد تا داده های شرکت با روند بهتری کنترل شوند.
تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری توسط شرکت بامداد قرن
در مطالعات از نوع توجیهی، سرمایه گذار بعد از اینکه مسائل طرح را بررسی کرد و به راه حل های نهایی برای هر مسئله رسید، یکی از راه حل ها را انتخاب و در گزارش کار خود به عنوان راه حل نهایی درج می کند. تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری در شرکت بامداد قرن دارای یک چارچوب کلی است که باید در گزارش ها آورده شوند،این چارچوب شامل موارد زیر می باشد :
  • اولین مورد سابقه و تاریخچه طرح است، که شامل:
اسم و آدرس شخصی که پیشنهاد طرح را داده است، جهت گیری های لازم برای طرح ، جهت گیری های لازم برای بازار ، معرفی سیستم های اقتصادی و صنعتی که طرح از آن ها استفاده می کند.
  • دومین مورد بازارو ظرفیت تولیدی محصول است، که شامل:
میزان تقاضای سالانه برای محصول تولید شده در بازار ، میزان و قیمت فروش پیش بینی شده ی محصول به صورت سالانه ، برنامه تولید محصول به صورت سالانه ، ظرفیت تولیدی مورد انتظار محصول در سال، ظرفیت اسمی ، عملی و عادی سالانه ی محصول می باشد.
  • سومین مورد مواد اولیه و سایرمنابع مورد نیاز در سال می باشد، که شامل:
مواد اولیه اصلی محصول ، مواد کمکی برای تولید محصول ، موارد لازم مصرفی مثل مصرف آب و برق و سوخت و نیرو می باشد.
  • پنجمین مورد مشخص کردن محل احداث و منطقه طرح
  • ششمین مورد مهندسی طرح که شامل: دامنه طرح ، فناوری که انتخاب شده است و فهرست خلاصه ای از تجهیزات و انواع ساختمان های طرح و مصالحی که استفاده خواهد شد و همچنین لوازم تاسیساتی مورد نیاز ، ابزار آلات و وسایل آزمایشگاهی ، وسایل نقلیه است.
  • هفتمین مورد نیروی انسانی مورد نیازاست که شامل: انواع کارگران ، تعداد افراد مورد نیاز به تفکیک واحدهای تولیدی و بخش های کاری ، افراد حاضر در بخش خدمات تولیدی و غیر تولیدی هستند .
  • هشتمین مورد سازمان دهی و هزینه های سربار است.
  • نهمین مورد مشخص کردن جدول زمان بندی اجرای طرح است که شامل: مدت زمان لازم برای نصب و احداث طرح است و همچنین مدت زمان لازم برای راه اندازی و بهره برداری از محصولات است، که ابتدا به صورت آزمایشی بوده و سپس رسمی می شود.
تمامی این چارچوب ها توسط شرکت بامداد قرن مشخص شده و انجام می شود. شرکت بامداد قرن با استفاده از آخرین تکنولوژی های به روز دنیا توسط برنامه تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری (نرم افزار کامفار) در پروژه های بزرگ به سرمایه گذاران کمک خواهد کرد.
آنالیز-داده-ها-توسط-نرم افزار-کامفار-سایت-کامفار-پرو
عمل تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری در شرکت بامداد قرن شامل تحلیل موارد زیر است:
  • کل هزینه های سرمایه گذاری های انجام شده:
سرمایه گذاری های ثابت زمین و محوطه سازی و آماده سازی محل طرح ساختمان ها ماشین آلات تاسیسات ( شامل موراد: آب ، برق ، حرارتی ، مخابراتی و ایمنی ) فناوری و تجهیزات وسایل نقلیه و ابزار آلات وسایل آزمایشگاهی اثاث های طرح و وسایل نصب شده دارایی های مشهود دارایی های نامشهود مساوی است با جمع سرمایه گذاری ثابت در یک طرح پروژه ای.  
  • کل سرمایه ای که به صورت در گردش است، شامل:
مواد اولیه مورد نیاز یک ماه تا چهار ماه هزینه های جاری که شامل دستمزد، هزینه های سربار ، هزینه های عملیاتی و هزینه های مالی است که مقررا برای برای یک ماه کاری می باشد. مطالبات تجاری نسبت به مدت فروش محصول به صورت نسیه کالایی که در جریان ساخت است، البته با توجه به نوع و فرآیند تولید محصول کالای ساخته شده مساوی است با جمع سرمایه در گردش مورد نیاز یک طرح پروژه ای. تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و کوچک توسط نرم افزار کامفار انجام شدنی است، می خواهیم با معرفی نرم افزار کامفار که توسط شرکت بامداد قرن منتشر می شود، به آگاهی بیشتر نسبت به تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری برسیم.   نرم افزار کامفار، نرم افزار تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری از مهمترین و اساسی ترین موارد تصمیم گیری درباره ی ورود یا عدم ورود به یک پروژه ی سرمایه گذاری است.زیرا با یک اشتباه در تصمیم های بزرگ مالی، ممکن است کل سرمایه ی شخص از دست برود. نرم افزار کامفار با تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری کمک خواهد کرد که تصمیم بجا و دست گرفته شود. استفاده از روش های معمول در اقتصاد مهندسی از جمله روش‌های ریاضی که برای ساده کردن مقایسه اقتصادی پروژه‌ها استفاده ی شود، وقتی پروژه وسیع تر می شود استفاده از این روش نیز دشوار تر است. برای همین مدیران در جهت یک تصمیم گیری جهت برای انتخاب یک پروژه‌ به دنبال راه های مناسب هستند تا با استفاده از آن حتی دچار حداقل خطا نیز نشوند. نرم‌افزارهای مختلفی در این زمینه در جهان توسعه داده شده اند و حتی مورد استفاده ی کارشناسان مالی و ارزیابی های مالی بزرگ توسط سرمایه گذاران قرار می گیرند. اما استفاده از نرم افزار کامفار در جهت تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری امری ضروری است. زیرا این نرم افزار به قول معروف امتحان های خود را پس داده و نرم افزار قابل اعتمادی است. بهترین-نتیجه-با-کامفار

خروجی های کامفار

در محیط ساده نرم‌افزار کامفار فارسی که با گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاهی به راحتی قابل فهم است، در ابتدا اطلاعاتی از قبیل واحد پولی کشور مورد نظر، نرخ سود بانکی، هزینه‌های ثابت، هزینه جاری و … دریافت می‌شود و اطلاعات مهمی که همان خروجی های کامفار نامیده می‌شود، به کاربر داده می‌شود. خروجی های کامفار که محصول اصلی نرم‌افزار کامفار هستند، مواردی از قبیل قیمت تمام شده محصول، میزان سود و زیان پروژه، دوره بازگشت سرمایه اولیه و … است که مؤلفه‌های اصلی تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران برای انجام یا عدم انجام پروژه هستند. در ادامه دو تا از مهمترین خروجی های کامفار با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است:  

تهیه گزارش توجیهی یا Feasibility Study

از گزارش توجیهی برای بررسی ورود به یک طرح جدید و احداث کارخانه یا کارگاه جدید استفاده می‌شود که در واقع اولین چیزی است که در بررسی اولیه طرح خود به آن نیاز داریم. یک گزارش توجیهی تا آخر عمر مفید پروژه که تا 15 یا 20 سال هم می‌تواند باشد، تدوین می‌شود. فایل گزارش توجیهی که یکی از خروجی‌ های کامفار است، دارای سه بخش اصلی مطالعات بازار، بررسی‌های فنی و همچنین تجزیه و تحلیل مالی است. در واقع نرم‌افزار کامفار با داشتن اطلاعاتی از قبیل هزینه‌ های سرمایه‌گذاری، هزینه‌های ثابت و متغیر، سرمایه در گردش، ظرفیت تولید محصول یا خدمات، نرخ فروش محصول و … مدل مالی طرح را ارائه می‌دهد که در آن جریان نقدی یا CASH FLOW `پروژه به طور کامل داده شده است. با داشتن این جدول، سرمایه گذار می تواند بفهمد که آیا طرحش، توجیه فنی و مالی دارد یا خیر؟  

تهیه بیزینس پلن یا Business Plan

یکی از مهمترین خروجی های کامفار تهیه بیزینس پلن است. داشتن یک بیزینس پلن یا همان طرح کسب و کار برای پیش‌بینی و تحلیل وضعیت کسب و کار شما در آینده و ادامه حیات شرکت، بسیار حیاتی است. بیزینس پلن برای کسب‌وکارهایی که در حال حاضر مشغول فعالیت هستند، نوشته می‌شود و با گزارش توجیهی فنی، مالی و اقتصادی که در بخش قبل به آن پرداخته شد، کمی متفاوت است. در بیزینس پلن سعی می‌شود که شرایط آینده شرکت مورد بررسی قرار گیرد. یک بیزینس پلن هم می‌تواند دقیقاً با پیش‌فرض ادامه وضع موجود و هم می تواند با مبنا قرار دادن برخی تغییرات مانند اجرای طرح‌های توسعه‌ای یا بهبود در خطوط تولید و تغییرات در کیفیت محصول، نوشته شود. در این خروجی کامفار که معمولاً برای 5 تا 10 سال نوشته می‌شود در انتهای سال اول، سوم و پنجم به ترتیب اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به محاسبه می‌شود که شامل سهم شرکت از بازار، میزان درآمد و نوع محصولات تولیدی آن خواهد بود.
  • Saeed Ds

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی